الأربعاء، 30 أبريل 2008

جبـت هديـه للريـس؟؟؟ إنطق


جبت هديه للرئيس في عيد ميلاده ..؟

طيب تفتكر في هديه تليق بمقام الرئيس اللي بقاله 27سنه بيحكمك وبيشكمك؟

تتفتكر ايه هي الهدايا اللي بتيجي للرئيس في عيد ميلاده؟

عربيه ..عنده طبعا أمال هو بيركب تاكسي يعني؟

فيلا ..عنده في كل مكان في مصر فيلا؟

ساعه ..وهو محتاج يعرف الوقت ليه؟ هو مواعيده مظبوطه (انت فاكره زيك).

تورتايه..ليه هو زيك (طفس)؟

إضراب..خلاص حركة كفايه سبقتك وهتحتفل بيه بطريقتها .

أغنيه .. شعبولا بيعمل أغنيه أهه وهتنزل قريب وهتكسر الدنيا.

**شعبولا كان عمل أغنيه قبل كده عشان يغنيها في فرح جمال مبارك لكن للأسف ماحدش دعاه, وهو واخد على خاطره على فكرة ,وعزاؤه الوحيد انهم كانوا جايبين D.J وتقريبا عشان كده ماتعزمش . وهو كان عمل أغنيه للريس السنه اللي فاتت بمناسبة عيد ميلاده الواحد وعشرين وقال فيها:

"عيد سعيد يا ريس يا وش الخير والنصر.. ربنا يحميك ودايما تعلي اسم مصر... إييييه .. وقتك ضايع في شغلك مبتحسبش الساعات..دايما شباب ودايما همة وكلك نشاط، علشان انت إنسان كويس من كل الناس محبوب .. رمز السلام يا ريس وبتكره الحروب.. ايييه".

وأنا من موقعي هذا بقوله صادق يا شعبولا وأنا أؤيد كلا الــــــ اللي انت قلته ده.و ولا يهمك يا شعبولا انا و كل شعب مصر متعزمناش على الفرح.
هااااا...فكرت ولا لسه !!!
انت حر يا عم بس استحمل بقه زعل الريس منك وهيقول انك ماعبرتوش ومابتحبوش وطبعا انت عارف زعل الريس وحش؟

أنا شخصيا لقيت قصيده حلوه كده لسيادته وهي من تأليف الشاعر على سلامه ويارب تعجبه؟

أنا المواطن نقط نقط نقط ...

ولا بتهان ولا بسكت زى زمان...

أنا بصرخ وأكتب وأبعت وأتكلم ...

وأسمع بقى يا معلم ...

أنا المواطن نقط نقط نقط....

رقم قومى نقط نقط نقط...

محل الأقامة نقط نقط نقط بجوار البنزينة...

بصراحة...

حرام تعملوا فينا نقط نقط نقط ...

وتطلعوا نقط ونقط أهالينا ...

عملتوا انتخابات وكلها نقط نقط نقط ...

وشيلتوا وحطيتوا حاجات نقط نقط نقط ...

بصراحة ...

أنا بقيت قدام مراتى حاسس انى مش نقط خالص ...

وأقوللها نفسى أبقى نقط بجد ...

تقولى يا اخويا ماتحرقش دمك محدش بينفع حد...

حسك ف الدنيا ...

بكرة تبقى نقط نقط نقط ....!!!



هناك 14 تعليقًا:

سبهللة يقول...

بوست هايل
وبمناسبة الصورة
هو علاء مبارك مختفى فين
لو تعرف قولى
انا لسه كاتبه بوست حالا عن العلاوة
يهمنى اعرف رأيك فيه
تحياتى وبالتوفيق ان شاء الله

mostafa rayan يقول...

صحيح يااخي شر البليةما يضحك
بس هوحتي شعبان عايز كارنيه الحزب الوطني ؟
تحياتي ليك

- لوسمحت شيل تأكيد الكلمةمن التعليق

ا لـعـبـد لـلــه يقول...

سبهلله على الأخر:والله كل اللي أعرفه عن علاء مبارك انه مالوش دعوه بالسياسه خالص عشان كده مش بنسمع عنه كتير لكن هو ليه في الاقتصاد عشان كده هو شريك في شركات كتيرة جدا في مصر وكبيرة كمان ...والله أعلم وعجبني البوست بتاعك عن العلاوه وشكرا لزيارتك

ا لـعـبـد لـلــه يقول...

mostafarayan :شكرا لزيارتك المدونه يا مصطفى وعلى فكرة شعبولا من الناشطين في الحزب الوطني وده بفضل ثقافته العاليه جدا وعلى فكرة كل أعضاء الحزب الوطني لا يقلوا عن شعبولا عشان كده تلاحظ ان الحزب كويس وفظيع عموما بشكرك على ملحوظتك بخصوص كلمة التأكيد أنا ماكنتش أعرف ازاي أشيلها لكن الحمد لله عرفت

بنات صاحبة الجلالة يقول...

بوست جميل جدا وطبعا جي في وقته مفروض نكون اول من نهنأ الريس بيعد ميلاده ونقوله حي ابو علاء محدش يفهمني غلط

بدل مانجبله هدية وهو مش مستني مننا هدايا طبعا ممكن نعزمة في رحلة بحرية ويغطس ميقبش تاني ههههههههه احنا معاه لاننا لو طلعنا وهو لا هنروح مابعد القمر علشان الناس عرفت طريق الشمس

تسلم ايديك علي البوست الرائع

أنا حر يقول...

انا نفسي تكون هديتي لمبارك السنة دي رحلة خارج مصر ليه وللعائلة وللحكومة ولكل الحاشية بس تكون تذكرة ذهاب بلا عودة على مركب من بتوع ممدوح اسماعيل ولو حظهم كويس ومغرقوش اول ما ينزلوا من المركب يخبطهم كلهم اتوبيس سياحي فاخر من بتوع عادل امام
(:
بوست رائع
تحياتي

walaa يقول...

انا نفسى فى هديه جميله قوى للريس فنبله تتفجر فيه تريحنا منه للابد
تحياتى ولاء

غير معرف يقول...

هذه اول زياره لى لمدجونتك وجدتها بالصدفه

لكنها فعلا جميله

انا ايضا مدون من المنصوره

اتمنى ان تبادل زيارتنا للمدوناتنا


وهذا اميلى

h_h6497@yahoo.com

سانتظر اضافتك لى على الشات

ا لـعـبـد لـلــه يقول...

بنات صاحبة الجلالة :
شكرا على تعليقك الجميل وبصراحه مش عارف هديتك هتعجب الرئيس ولا؟؟
عموما أنا كمان بضم صوتي لصوتك ان شالله ما حد حوش.

ا لـعـبـد لـلــه يقول...

أنا حر :
بصراحه هديتك معبرة جدا وكلنا عارفين ان الهديه مش بقيمتها لكن بالمقصود منها وواضح ان انت بتحب الريس أوي ...شكرا على التعليق يا برنس

ا لـعـبـد لـلــه يقول...

walaa :
بشكرك يا ولاء على التعليق في مدونتي المتواضعه وياريت تكون عجبتك ...وواضح من هديتك انك مستعجله أوي !

ا لـعـبـد لـلــه يقول...

sada happeness :
بشكرك جدا وأنا زرت مدونتك لكن شكلها لسه جديده لكن عجبني موضوعها ويسغدني طبعا اننا نكون أصحاب...سلام

The Son of Man يقول...

جامد البوست دة انتا راجل نقط نقط نقط جدع يعنى ..عجبتنى نقط نقط دى اوى خصوصا انة طلع نقط نقط ...ابقا تعال زورنى فى مدونتى

حـــلـــم كـــان يقول...

انا هجيبله عزرائيل يسلم عليع ويخده بالحضن

بس انت جبت قصيده بجد هايله اساسا على سلامه ده كله حاجه عنده ملهاش حل